Hoe u uw e-mailaccount eenvoudig in Outlook kunt instellen
Met de juiste instellingen kunt u uw e-mailaccount eenvoudig in Outlook instellen en direct gebruiken. Dit artikel beschrijft stap voor stap hoe u dit kunt doen.
Voordat u begint
Voordat u begint met het instellen van uw e-mailaccount in Outlook, heeft u de volgende informatie nodig:
- E-mailadres
- Wachtwoord
- Type e-mailaccount (bijv. POP3, IMAP of Exchange)
- Instellingen voor inkomende en uitgaande mailserver
Als u deze informatie nog niet heeft, kunt u deze opvragen bij uw e-mailprovider of uw systeembeheerder.
Stap 1: Outlook openen
Open Outlook op uw computer. Als u Outlook voor de eerste keer opent, wordt u gevraagd om een nieuw e-mailaccount toe te voegen.
Bel met ons voor vragen
Heeft u vragen of hulp nodig bij een probleem bel op 085 – 225 00 450
Stap 2: Account toevoegen
Klik op de knop “Nieuw account toevoegen” en volg de stappen die worden aangegeven om uw e-mailaccount toe te voegen.
Stap 3: Accountinstellingen invoeren
Voer de volgende gegevens in:
- E-mailadres
- Wachtwoord
- Type e-mailaccount
- Instellingen voor inkomende en uitgaande mailserver
Als Outlook automatisch de juiste instellingen voor uw e-mailaccount kan detecteren, worden deze automatisch ingevuld. In het andere geval moet u de instellingen handmatig invoeren.